Monday, March 12, 2012

aku sedang berusaha...


pada masa ini aku sdg berusaha untuk mendapatkan loan bagi membeli sebuah rumah kediaman untuk keluargaku yg bakal bertambah seorg lagi sekitar raya aidilfitri tahun ini. Insya Allah.

pilihan dan deposit sudah dibuat dan kini hanya menunggu bulan april 2012 bagi memohon pinjaman perumahan dan aku amat berharap dapat bantuan yang sewajarnya daripada pihak bank.

aku masih target untuk mendapatkan alternative bank selain bank financier yg dicadangkan developer. Bukan apa, at least aku ada pilihan walaupun ianya amat sukar memandangkan most of bankers black-list area bkt beruntung eventhough projek baru. Pada aku tak sepatutnya jadi macam ini. Biarlah masa yang menentukannya.

alhamdullilah, terdapat potensi bbrp executives from alternative banks yang ingin membantu dan menjadikan sykt developer ni as panel.

To bankers, you should give opportunity to the new developer yang ingin berusaha menaikkkan semula kawasan bkt beruntung ini dan bukannya menutup peluang org2 sebegini. I believe, lots of people akan dtg mengaktifkan industri hartanah di kawasan tinggi ini (yg jarang ada banjir kilat) tidak spt di kawasan hulu langat dan shah alam.

Aku paparkan sedikit lukisan ilustrasi rumah yang sedang aku usahakan...

Insya Allah...memudahan semuanya berjalan dengan lancar.

No comments: